Autod, mis ei roosteta: 5 vastupidava kerega mudelit

01.06.2022 09:05
Kommentaarid
7
Foto:

Roostest oranžiks muutunud sõidukid on Eesti tänavapildis õnneks üha haruldasem nähtus. Mine võta kinni, kas tegemist on rangemate tehnoülevaatuse nõuete, paremini ehitatud autode või hoopiski jõukama ühiskonna tulemiga, mis on meie teedel ringi vuravate autode keskmist vanust kõvasti alla toonud.

Läbiva roostekahjustusega autosid kohtab vaid väga halvasti hoitud ning üldjuhul vähemalt paarkümmend aastat vanade autode seas. Uuemad autod väljuvad margiesindusest päris pika keregarantiiga ning erinevad automargid pakuvad tänapäeval enamasti vähemalt kuni 10-aastast läbiroostetamise vastast garantiid. 

Tulebki eristada erinevaid autokere ja -värviga seotud garantiivorme. Näiteks auto värvkattele antakse tavaliselt lühem garantii. Tihtipeale on see sama kestusega kui auto üldgarantii, mis - sõltuvalt auto margist - võib jääda kolme kuni seitsme aasta vahele. Värvigarantii on pigem kindlustamaks autoomanikku nende probleemide eest, mis tulenevad tehase ebakvaliteetsest värvitööst. Sellised vead tulevad meie kliimas välja üsna lühikese ajaga. Tõele au andes tuleb muidugi tunnistada, et moodsates automatiseeritud tehastes on värvivigade tekkimine üsna ebatõenäoline.  

Roostegarantii on palju pikaajalisem ja sellega garanteerib autotootja, et auto plekk ei roosteta läbi tootmisele järgneva 10-12 aasta jooksu. Ka pruugitud sõiduvahendite puhul ei ole seega põhjust peljata, et järelturult ostetud kasutatud autod näevad paari aasta pärast välja nagu sõelapõhi. Siiski, on mõned mudelid, mis on silma jäänud eriti murevaba ja roostekindlana.

Volvo V40 ja S40
Kes siis veel, kui mitte Volvo! Põhjamaine autotootja kohe oskab toota masinaid, mis meie kiiresti vahelduvate ilmaoludele, niiskusele ja temperatuurikõikumistele väga hästi vastu peavad. 
Aastakümnete pikkune kogemus, kvaliteetsed autopleki tarnijad, tähelepanu koostekvaliteedile ja potentsiaalsete nõrkade kohtade likvideerimine juba eos, muudab Volvod meie kliimasse hästi sobivaks. Volvode kered ongi mõeldud põhjamaises karmis kliimas pikalt vastu pidama.

Volkswagen Golf ja Volkswagen Passat
Maailma suurimal autotootjal on piisavalt teadmisi ja kogemust, et tagada oma tootmisliinidelt väljuvate sõidukite kõrge kvaliteet. Ei ole mõeldav, et autogigant saaks endale sellise tootmismahu juures lubada kvaliteedis vähimatki järeleandmist - väiksemgi, esmapilgul majanduslikult mõistlik kokkuhoid autokere materjali kvaliteedi arvelt, tooks tootjale massiliste garantiitööde tõttu kaasa hiiglasliku varalise kahju, rääkimata maine kahjustamisest. Ja seda Volkswagen endale kohe kindlasti lubada ei saa.

 

Kia Sportage
Esimese kahe põlvkonna Kia Spotrage autod olid legendaarselt ebakvaliteetsed ja kippusid lisaks igasugustele mootori ja veermiku probleemidele ka küllalt kergelt rooste minema. Sellest ajast on aga palju vett merre voolanud ja täna on Korea automark oma seitsmeaastase üldgarantiiga tarbija jaoks üks vastupidavamaid ja muretumaid autosid.

 

Škoda Octavia
Škoda puhul kehtivad pea kõik samad reeglid, mis Volkswagenite puhul: suure kontserni oskusteave ja tarneahelad tagavad laitmatu kvaliteedi ja roosteplekkidega Octaviat kohtab tänavapildis sama harva, kui 35 aastat tagasi ilma roostekahjustusteta Ladat.  

Opel Astra
Millegipärast on Opeli toodang sattunud rahvasuus teenimatult anekdootide ja kõnekäändude keskmesse. Tegelikut on Opel Astra täiesti tõsiseltvõetav alternatiiv kvaliteedi sünonüümiks peetavale Volkswagen Golfile.Tavalise viieaastase firmaautode elutsükli järel kasutatud autode turule jõudvad Astrad näevad välja väga viisakad ja rooste otsimine nende kerepaneelidelt on asjatu vaev - seda lihtsalt pole seal!





Vaadatud 2450 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...

Dacia on parim auto.

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi