Autojuhid jagunevad jämedalt kaheks...

13.01.2019 16:35
Kaur Hendrikson
Kommentaarid
1
Foto:

Maanteedel liigub nii julgeid kui ka kartlikke juhte. Esimesed neist segavad liiklust tükk maad vähem.

Vaatasin seda, kuidas autojuhid kiiruskaameratest mööda tuhisevad (või ei tuhise). Sõitjad jagunevad minu arust jämedalt võttes kaheks. Suurem osa on sellised, kes on enamiku autojuhtide mõistes nii öelda normaalsed liiklejad ja teisi oma sõidustiiliga ei häiri, aga teine, see väiksem osa, kipub paljudele autojuhtidele oma liigse kartlikkusega närvidele käima.
See suurem ja minu poolt vaadates ka tublim osa on sellised, kes, nähes märki lähenevast põõ­sast piiluvast mõõtekaamerast, ei satu sellest segadusse vaid reguleerivad oma auto sõidukiiruse nii, et sellest postist ka möödutakse, no nii +/- 5km/h ettenähtuga võrreldes. Kuna sellise (näiteks 90km/h) lubatud kiiruse puhul alustatakse trahvimist alles alates 97km/h-st, siis võib kaamerasse rahulikult naeratades mööda tuhiseda sealt tõesti ka 95-ga. Seda enam, et üldjuhul enamike autode spidomeetrid näitavad nagunii tegelikkusest mõni km/h väiksemat kiirust.
Kui ei usu, siis võrrelge minu väite tõestuseks oma auto spidomeetri kiirust samaaegselt näiteks mobiili äpi Waze (kui veel mõni ei tea, siis see äpp aitab teid navigeerida, aitab õigel ajal märgata teel olevaid liiklustakistusi, k.a kiiruskaameraid jne) pealt nähtava kiirusega ja veendute selles. Ja Waze on kindlasti spidomeetrist täpsem, sest kasutab oma mõõtetööks satelliite.

Liiklusnali saunalaval
Teine, aga õnneks väiksem osa autojuhte on aga kas väga ettevaatlikud või lihtsalt kõiges kahtlevad. Nemad võtavad, kui esimene vihje peatselt tee ääres seisvast mõõtevahendist tee ääres kiiruskaamera märgina kuvatakse, väga varakult kiiruse maha ja et mingit väikseimatki trahvimise võimalustki ei tekiks, siis kohe 10-20 km/h-s.
Ja kui sellest koletisest (mõõdupost) edukas möödumine neil õnnestub, ega siiski või kohe kiirust lisada, mine sa tea, äkki hoiab see politsei käsilane sul ka selja tagant silma peal (mõni selline kaamera on tõesti ka tee ääres varitsemas, aga neid on ikka väga vähe). Selline sõidustiil ajab aga enamiku teisi juhte närvi.
Ma ühele oma peretuttavale, igaks juhuks ütlen, et tegemist on mehega, kes sarnast sõidustiili harrastab (olen tema autos paar korda kaassõitjana viibinud), tegin veidi nalja ühe saunaskäigu ajal ja rääkisin, et nüüd tahetakse uus täiendus liikluseeskirjadesse sisse viia ja et selle täienduse mõte on, et korralikel juhtidel, kes aastas pole kordagi kaamerate poolt trahvi saanud, saavad aastas maksimaalselt kaks korda kasutada uut niinimetatud tasaarvelduse seadust.
Kas nüüd kõvast leilist või uudise pompöössusest, aga igatahes ajas mu tuttav silmad koledasti punni ja tahtis asjast täpsemat ülevaadet saada. Eks ma siis talle selgitasin, et nüüd on selline värk, et täiendatud tarkvara neil mõõdupostidel aitab tuvastada kõikide autode registreerimise numbrid ja aasta keskmise kiiruse kõigist mõõdupostidest möödumisel ning kui sa mõõturite juures keskmise kiiruse oled suutnud aasta jooksul lubatavast 10 või 15 km/h hoida madalama, siis 2 korda aastas võid sa selle kiiruse võrra nobedamalt neist mõõtepostist nii mööda kimada, et sulle trahvi ei tehta, tehakse vaid tasaarveldus selles ulatuse, mis su aasta keskmine lubatavast madalam on olnud.
Ma ei tea, kas mu tuttav seda luulut uskuma ka jäi peale sauna, aga kes teab...Tegelikult võiks äkki sellise täienduse ka päriselt liikluspolitseile välja pakkuda?

Mõni sõitja ongi ähmane
Linnades on selliseid mõõtekaameraid kah, aga siiski vähe. Siin peavad aitama liiklust sujuvamaks muuta valgusfoorid. Aga kas see alati nii ka on, mis te arvate?
Sõidan ma siis kaunil päikeselisel keskpäeval mööda Riia tänavat. Liiklus on selline... tavaline, aga vähemalt tipptund pole alanud. Mul on kiire, aga nagu kiuste venib mu ees vanem Audi, kiirust tunduvalt alla linnas lubatava. Kuradi jama, mööda ei saa, signaali kah ei taha anda ja tundub, et eespool paistva valgusfoori alt me selles tempos jätkates kindlasti läbi ei pääse. See aga tähendab praktiliselt n-ö punasesse lainesse jäämist. Seega täitsa jamade jama, kuna kohtumisele hilinemine terendab silme ees, sest näen, kuidas roheline tuli eespool vilkuma hakkab. Koos vilkuma hakanud rohelisega, ärkab minu ees uimanud Audi roolis istujas ootamatu rallimehe süda.
Audi sumpsist viskub ilmselt järsu gaasivajutuse peale välja sinkjasmust tossupilv ning Audi alustab kiirendust. Heleroosa valgusfoori tule alt rõõmsalt läbi purjetanud Audi jätab aga mind punase tule alla kiruma ning ventilatsiooniprogrammi seadistust muutma. Pikal sirgel Tartu peatänaval on tagant poolt näha, et nüüd on Audil jälle aega küll...
Kuna olen kindel, et selliseid olukordi pole esinenud mitte ainult minul, siis alati tekib mul hiljem küsimus, ja sellele pole ma seni vastust leidnud, et kas sellised situatsioonid on nimelt tekitatud (saaks kedagi veidi kiusata) või mõni sõitja ongi kogu aeg selline veidi „ähmane“?
No olgu milline variantidest neist ka õige oleks, igatahes üks on kindel, selliste autode (autojuhtide) taga sõitmine on tagapool sõitjatele frustratsiooni tekitav, teiselt poolt tulijatele aga lihtsalt avariiohtlik.

Ootamatuste vältimiseks tutvu Cachet liikluskindlustusga

Vaadatud 1896 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
jama jutt

Riia tänaval Tartus on mõlemas suunas 2 rida, üks audi ei peaks probleem olema.

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi