Autojuhina igapäevases liikluses

02.12.2018 11:30
Kaur Hendrikson
Kommentaarid
4
Foto:

Mõtlesin, et kirjutan mõne sõna auto juhtimisest, autojuhtidest ning liiklusest ja sellega seoses olevast, mis minus viimastel aastatel küsimusi, mõtteid jne. on tekitanud.

Tahaks neid siin lihtsalt jagada ning mõnes kohas isegi võibolla väikse diskussioonigi üles tõmmata.
Ütlen kohe ära, et ma pole elukutseline autojuht, kuigi ilmselt läbin mõnestki sellisest mehest (naisest) aastaga palju rohkem kilomeetreid. Kuna sõita palju vaja, siis kasutan head ja võimsat ning suht uut autot. (Auto margi jätan igaks juhuks enda teada, et mitte eelarvamusi tekitada... Nüüd ilmselt osal kohe ikka tekkis). Liikluseeskirjadega satun samuti aeg-ajalt pahuksisse, aga viimasel ajal vähem, seega suursponsor ma meie liikluspolitseil pole. Aga igapäevaselt liigeldes märkad igasuguseid asju...

Naeratav naine
Jäin valgusfoori punase tule taha seisma ning minu kõrval peatus hetk hiljem puhtusest läikiv valge uus MB, kena naine (no nii 30-40 vahel) roolis. Vaatas minu poole ja naeratas. Kohe hästi rõõmsalt. Nojah. Minugi auto on täitsa kabe ja alles üleeile pestud ning mul endal kah alles eelmine nädal juuksuris käidud ning valge särk, kraenööp lahti, kenasti naabrile nähtav.
Vaatab ikka minu poole, justkui vehib isegi käega ja naeratab. Justkui hüüab miskit mulle. Kammin kiirelt peas läbi võimalikud naistuttavad, et kas hakata kah vastu viipama või mitte ja saan tulemuseks suht ümmarguse nulli. Pagan küll. Natuke isegi kahju.
Valgusfooris süttib roheline ja mina stardin, endal pea küsimärke täis. Hetk enne seda märkan, kuidas naine vahetab mulle enne viibanud kätt ning selles käes vilksatab telefon. Kerge pettumusega hinges näen tahavaatepeeglist, et valge auto seisab ikka veel, kuulen ka autopasuna häält ja siis on see pilt kadunud. Vähemalt minu auto peeglitest. Aga mitte peast.

Vabu käsi ei armastata
Hakkan järgmistel päevadel huviga jälgima liikluses toimuvat ja küsimusi tekib juurde. No nende telefonide kasutamise kohta autodes. Ei tohiks justkui selliselt. Aga ikka tuleb ette.
Eriti kummastav on see, et väga paljudes uutes autodes võid nii linnas kui maal liigeldes näha pilti, kus autojuht meeleheitlikult telefoni vastu kõrva surub, ise samal ajal autoga liiklusega kaasa tuhisedes. Ometi on ju nn „käed vabad“ süsteemid ju vist kõigisse uutesse autodesse võimalik paigaldada. Või äkki siis kogu raha läks uue auto muude vidinate peale ära ja sellise ebaolulise (?) lisafunktsiooni peale raha enam ei jagunud?
Uurin siis igaks juhuks tuttavatelt automüüjatelt, et kuidas selle „käte vabadusega“ olukord on? Selgub, et praktiliselt kõigil uutel mudelitel (ei puuduta ainult MB-d või BMW-d või Audisid) on see standardvarustuses olemas. Miks aga seda ei kasutata, eriti kui tavalist telefoni kasutamise süsteemi pole lubatud kasutada ning „käed vabad“ süsteem teeb liiklemise oluliselt mugavamaks (tean seda omast käest), ma ei tea. Äkki keegi teab?



Rääkimine sööb tähelepanu ära
Samamoodi tean iseenese kogemustest, et isegi see „vabade käte“ süsteem mõjub ajule samuti kuidagi vabastavalt (vähemalt minul). Rääkimata siis nn. tavapärasest telefonikasutamisest autos. Miks nii?
Kuna töö tõttu tuleb mul aastas teha praktiliselt ring ümber maakera (igaks juhuks panen kirja et see on 40 000km), siis aegajalt tekivad ikka konfliktid minu auto kiiruse ja tee ääres statsionaarselt lösutavate kiirusemõõtjate vahel. Keskmiselt tuleb rahakotti kergendada aastas nii 3-4 korda.
Praktiliselt kõik need trahvid olen ma saanud neil kordadel, kui räägin kellegagi telefonis. Mis siis, et mul on olemas ja kasutuses „käed vabad“ süsteem. Ka see süsteem ei aita tähelepanu ajutise hajumise vastu, kui sa pead jooksu (sõidu) pealt probleeme lahendama või kellelegi nõu andma. Seda enam siis, kui sa pool tundi telefoni kõrva ääres hoides käsi pead veel ka vahetama. Tähelepanu hajub ja väike trahv selle meeldetuletuseks on vaid pisiasi selle kõrval, mis igapäevaselt kasvava liiklustiheduse juures võib sellise „hajusa tähelepanuga“ veel juhtuda. Nii et on, mille üle järele mõelda.

Vaadatud 879 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...

ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi