Gaasikütte paigaldamisest sai õudusunenägu: kraanist tuleb külma ja kuuma kuidas juhtub

06.08.2017 18:35
Ragnar Teeveer
Kommentaarid
2
Foto:

Eelmisel suvel palkas noor daam kallid eksperdid oma korterisse gaasikütet paigaldama. Nüüd muretseb ta, kas süsteemi tulevaks talvekski korda saab.

Paar aastat tagasi otsustas Livia (32) oma korterisse gaasikütte panna. Naine võttis ühendust firmaga Gaasiekspert OÜ, mille nimi sisendas võhikusse lootust, et tegu on ekspertidega gaasiseadmete paigaldamise valdkonnas. Firma juhataja vaatas objekti üle ja tegi kogu vajalike tööde kohta hinnapakkumise, aga esialgu milleski kokku ei lepitud, sest plaan oli ühendada gaasitööd ülejäänud remondiga.
Aasta hiljem võttis Livia firmaga uuesti ühendust, aga uus hinnapakkumine oli juba tuhande euro võrra kallim, kuigi lahendus jäi samaks ja objekti uuesti üle ei vaadatud. Ligi 40-protsendine hinnatõus ühe aastaga tundus pisut kummaline, aga mis teha – hinnad ikka tõusevad.
Uus pakkumine tehti mullu septembri alguses ja seal on kirjas, et kõik tööd kokku võtavad aega viis kuni kaheksa nädalat. Kui daam oli ekspertidele pool raha ette maksnud, siis lepiti kokku aeg, mil objekti tullakse uuesti üle vaatama, et teha kindlaks, millised ettevalmistustööd tuleks tellijal endal ära teha.

Töömehi ei tule, aga firma ei oska öelda, mis edasi
Kokkulepitud ajal aga polnud ekspertidest kippu ega kõppu. Naine helistas ja uuris, kus on lubatud spetsialistid. Firma telefonile vastanud inimene tõdes, et säärane visiit on tõesti kirjas, kuid ta ei mõista, miks see vajalik on. Kui klient küsis, et mis nüüd siis edasi saab, ütles riigikeelt üsna kehvasti valdav töötaja süüdimatult, et ta ei tea. Sama vastust sai Livia järgnenud kuudel kuulda päris mitme küsimuse peale.
Paigaldustöödega alustati alles kuu pärast ettemaksu tasumist, aga neid ei tehtud järjest ära, vaid väikeste osade kaupa.
„Esialgu leidsid nad pidevalt uusi vabandusi, miks tööga ei saa pihta hakata. Siis lubasid nad korduvalt alustada, aga jälle ei tulnud keegi kohale. Helistamise peale ütles umbkeelne naine alati, et juhatajat pole kohal, aga talle otse helistada ei saa. Viimaks tuli iga nädalapikkuse anumise peale kohale erinev spetsialist ja paigaldas kuskile ühe jupi. Näiteks puuriti seina üks auk või toodi kohale katel ja jäeti see keset tuba seisma,“ kirjeldab klient töö käiku.

Töö sai „valmis“ alles järgmisel aastal
„See on õudusunenägu,“ ütleb naine nukralt. „Lõpuks pidi minu töömees pool nende tööd ära tegema. Ükskord pidime nendega kontoris kohtuma, aga siis oli kontor lihtsalt kinni. Lisaks tahtsid nad jätta suitsutorude ehitamise minu töömehe kaela, kuigi seaduse järgi tohib neid ehitada ainult volitatud ekspert.“
Jaanuari lõpus – kaks ja pool korda hiljem kui lubati –, sai süsteem pealtnäha valmis. Ligikaudu kuu töötas kõik normaalselt, siis aga hakkas kraanist täiesti suvaliselt külma ja kuuma vett tulema.
Et kirjade järgi on tööl kahe aasta pikkune garantii, pidi klient saamatu ettevõttega edasi jagelema.
„Aprillis saadeti kohale järjekordne „tehnik“, kes ei osanud vastata ühelegi küsimusele, silmitses tükk aega mõtlikult katelt, ja nentis, et kõik töötab laitmatult. Tegelikult tuleb siiani kraanist külma ja kuuma vett vaheldumisi. Olen neile pärast seda vähemalt kaks korda kirjutanud, aga viimased kolm kuud pole enam mingit kontakti saanud,“ tunnistab löödud naine.



Tarbijakaitsele on need „eksperdid“ tuttavad
Eksperdid ise ei soovinud enam kui kahe nädala jooksul kliendi väiteid kommenteerida ega Nelli Teataja küsimustele vastata.
Uurisime Tehnilise Järelevalve Ametist, kas selline suhtumine gaasitöödesse tundub normaalne ja ohutu. Sealne tehnikaosakonna juhataja Ingrid Teinemaa tõdeb, et amet saaks sekkuda vaid siis, kui tehtud tööle tellitaks teiselt ettevõttelt audit, mis tuvastab vigu. „Kui sellist auditit pole tehtud, siis tuleks see kindlasti teha,“ ütleb Teinemaa.
Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda soovitab pidada lepingueelseid läbirääkimisi kirjalikult. Kui aga lepingut rikutakse, tuleks saata teenusepakkujale konkreetne nõue, millele viimasel on 15 päeva aega reageerida. Kui asi ikka ei lahene, siis peaks sama nõudega pöörduma tarbijavaidluste komisjoni poole. Kõnealuse komisjoni lauale on Gaasiekspert OÜ tegemised sattunud juba kolm korda. Kahel korral langetati otsus tarbija kasuks.

Vaadatud 1087 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
energeetik

Energeetika teemal. http://www.kesknadal.ee/est/uudised?id=22182

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi