Juhtkiri: Iga toetus olgu lihtne ja selge

23.01.2022 23:10
Anne-Mari Alver
Kommentaarid
4
Foto:

Ettevõte, kes pakuks teenust, enne mille tarbimist klient peab mitu matemaatikaülesannet lahendama, kaotaks kiiresti oma kliendid.

Ka riigi suhtlus kodanikega peaks olema võimalikult lihtne ja selge. Olgu su intellekti­tase teaduskraadi- või põhikoolivääriline, sa oled selle riigi kodanik ning peaksid kergesti aru saama, mida riik sinult ootab või sulle pakub.
Lastetoetustega nii ongi. Isegi ise taotlema enam ei pea – riigilt tuleb värskele vanemale õnnesoov ning teade, millistele toetustele tal nüüd õigus on. Vajuta ainult nuppu ning kui uue ilmakodaniku kõrvalt jaksu on, ütle aitäh ka.
Energiatoetusega on märksa keerulisemad lood. Otsi üles oma sissetulekud. Vaata abikaasa ja äia-ämma omad ka üle. Kui nad näitavad, eks ole! Ja ega laps vahepeal mingit tööd pole teinud?
Siis arvuta kokku oma kilo- ja megavatid ja nendega seostuvad tunnid. Oot, kuidas see mõõtühikute definitsioon oligi? Siis mine paberipakikesega nõustamisse. Kui sa pole professionaalne toetusesaaja, siis on seegi üsna imelik teekond.
Või siis jätta taotlemata? Lõppeks ei olda ju ka nii vaene... Või siis ikka kirjutada avaldus, sest muud arved on ka...?
Siinkohal ootaks riigilt selgemat sõnumit, kellele ja kuidas on toetus määratud. Nõunikke, kes sõnastada võiks osata, saab avalikust rahast palka mitu tükki.

Vaadatud 558 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
palk

on nagu rikka tõld, sealt vaene ei saa, küll aga laste mänguväljakult.

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi