Suverehvid olemas? Kas tead, kuidas rehvide ja velgede eest õigesti hoolitseda?

03.05.2019 20:15
Fotod: Shutterstock.com
Kommentaarid
0
Foto:

Käes on aeg, mil on vaja autole alla panna suverehvid (alates 01.05 on suverehvide kasutamine kohustuslik!).

Miks mitte siis teha seekord rohkem juttu rehvide ning velgede hooldusest üldiselt, sest kindlasti olete tähele pannud, et pärast pikka talvehooaega on veljed üsnagi määrdunud välimusega ja tavapärase pesu käigus ei pruugi enam täiesti puhtaks minnagi.

Kui tihti võiks velgi puhastada?
Isegi, kui olete päris uue auto omanik, märkate üsna ruttu, et kõige kiiremini ja jonnakamalt kipuvad määrduma sõiduki alumiiniumveljed. Neile kinnitub tolm, liiv, pigi ning sool, mida on kasutatud sõiduteede sulatamiseks, jms. Kõik see muudab velje välimuse mitte just kõige kaunimaks ja võib lisaks selle kihte tugevalt kahjustada.
Selleks, et uhiuue velje välimust hoida ja mitte lubada neil ajaga üha rohkem kahjustusi saada, võiks velgi puhastada 2–4 korda kuus. Eks täpsem puhastussagedus oleneb ka sellest, kui palju sõidukiga sõidetakse. Selge on aga see, et ilma regulaarse hoolduseta kaunid veljed väga pikalt kesta ei saa ning jäävad endal kandma püsivaid kahjustusi.

Nõuanded, kuidas velgi puhastada

  • Enne, kui hakkate velgi innukalt puhastama ja pesema, loputage need kergelt veega üle.
  • Kasutage velgede puhastuseks alati selleks ette nähtud puhastusvahendit.
  • Kui vahend on veljele kantud, siis tuleks pisut oodata, et see mõjuma hakkaks. Samas mitte liialt kaua, sest vahendil ei tohi lubada kuivada.
  • Kasutage käsna või näiteks pintslit, et eemaldada veljelt tolm.
  • Loputamiseks kasutage tavalist puhast vett ja soovi korral nuustikut.
  • Kui olete puhastamisega valmis saanud, siis viimase etapina on võimalik velgedele hõõruda värvitut vedelat vaha.

 

Mida pidada silmas rehvide puhul?
Olgu suverehvid või talverehvid – oluline on ka neile igatahes aeg-ajalt tähelepanu pöörata ja õigesti hooldada. Mida siis täpsemalt rehvide puhul silmas pidada?

Õige rehvirõhk
Õige rehvirõhk on rehvide korrashoiu mõttes vast isegi kõige olulisem aspekt. Jälgige, et rehvirõhk oleks alati kooskõlas autotootja nõuetega. Kontrollige rõhku vähemalt kord kuus ja tehke seda kindlasti iga kord enne pikemat sõitu. Vaadake kindlasti üle ka varuratta rõhk, sest ei tea iial, millal võib seda vaja minna. Rehvirõhku võiks uurida siis, kui auto on seisnud ehk rehvid on külmad, sest kui rehvid on sõidust alles soojad, siis tõuseb ka rõhk.



Vigastuste kontroll
Kas olete vahel avastanud rehvi seest näiteks kruvi? On äärmiselt oluline uurida üsna sageli, kas rehvidel puuduvad igasugused vigastused – näiteks sisselõiked, praod, võõrkehad, hõõrutud kohad. Niisuguste asjaolude ilmnemisel on turvalisuse ja rehvi eluea huvides, kui viite rehvi kontrolli spetsialisti juurde.

Rehvimuster
Mustri sügavust on mõistlik uurida regulaarselt: mida vähem on sügavust, seda enam ähvardab oht sattuda libisemisse. Mõnel rehviliigil on olemas kulumisindikaatorid, mille järgi saab aimu, kui lähedal on rehv oma kulumispiirile, mis on ca 1,6 mm. Märgadel teedel soovitame sõita eriti tasakaalukalt ning ettevaatlikult.

Kasutatud rehvid
Mõistagi on vanad rehvid tunduvalt odavamad ja võib-olla on teilgi soov soetada suverehvid soodsalt. Paraku on alati vanade rehvide soetamine seotud riskiga, sest te ei tea midagi nende minevikust. Rehvid vananevad ka siis, kui nad lihtsalt seisavad või neid kasutatakse harva. Vananemismärgid on näiteks praod, mis võivad esineda mustris või rehvi külgedel.

Tahate tunda end kindlalt ja soetada autole siiski uued suverehvid? Üks võimalus on vaadata parimat rehvivalikut1a.ee veebipoest – meil on kõik, mida vajad!

 

 

Vaadatud 752 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
Jäta kommentaar
Korda turvakoodi