Kuidas aru saada kas on käes aeg vahetada piduriklotse?

12.09.2021 22:15
Kommentaarid
4
Foto:

Piduriklotsid on auto üks kõige olulisemaid osi. Nende korrektne toimimine on ülitähtis  nii sinu enda kui ka kaasliiklejate ohutuse tagamiseks. Peale kohalt ära saamise on auto teine kõige olulisem ülesanne edukalt ja ohutult pidurdamine. 

Piduriklotse tuleks vahetada keskmiselt 2-3 korda auto eluaja jooksul. Täpsemat perioodi klotside vahetamiseks on raske määrata kuna see sõltub masina kaalust, teede seisukorrast, sõitja stiilist, ilmastikuoludest ja ka muudest teguritest.

Keskmiselt peab auto läbi sõitma 10 000 - kuni 15 000 kilomeetrit enne kui on vaja teostada klotsidega seotud tehniline ülevaatus. Teisisõnu öeldes: enamik piduriklotse on uuena umbes 12 mm paksused, kui järel on umbes 3-4mm tuleks kaaluda nende vahetamist.

Piduriklotside vahetuse maksumus on samuti varieeruv. Osalt sõltub see klotside tüübist ja kvaliteedist. Nagu ikka kipub olema siis mida odavam toode seda lühem on eluiga. Sama ka piduriklotsidega. Uute klotside vahetus maksab vahemikus 50 kuni 100 EUR ühele teljele ehk siis kahe ratta kaupa. Üldiselt tehakse seda tööd kahe ratta kaupa kuna tagumised rattad kuluvad palju vähem kui esimesed. Tehnoülevaatuse hind ja hilisem pidurite paranduse hind sõltub sellest kui kiirelt tuvastad vea pidurites. Broneerides aja tehnoülevaatus.ee lehel saad oma sõiduki ülevaatuspunktis teostatud kõigest 15 minutiga. 

Toome siin artiklis välja mõned märgid mis viitavad hooldust vajavatele piduriklotsidele

Ebameeldiv kriiskav või vilistav heli

Esimene märk klotside kulumisest on piduritest tekkiv ebameeldiv heli. Kui pidurid vilisevad on ilmselt klotsid liiga kulunud. Sellises seisundis piduritega pikalt edasi sõitmine võib hakata ka rootoreid kahjustama mis teeb lõpliku paranduse veelgi kallimaks. 

Ebameeldiv heli pidurdamisel 

Sarnaselt esimesele punktile: kui avaldada survet pidurile ning kuuled kraapivat või krigisevat heli, on aeg minnatehnilisse ülevaatusesse KOHE. Paljudel piduritel on sisse ehitatud mehhanism mis ongi loodud tegema vastavat heli siis kui on aeg klotse vahetada. Kindlasti ära jätka pikalt sõitmist ning vii auto esimesel võimalusel teenindusse. 

Vibratsioon pidurdamisel, pedaalid on pehmed

Kui vajutad piduripedaali ning tunned, et pedaal vibreerib siis oled taaskord leidnud viite sellele, et piduritega on midagi valesti. Samuti võid kogeda, et pedaalid lihtsalt “ujuvad” või “vajuvad” läbi ning auto muudab pidurdamisel suunda või kaldub sirgjooneliselt liikumisest kõrvale.

Pidurdusteekond pikeneb

Veel üks oluline asi mida jälgida pidurite jõu kadumisele. Kui tunned, et pidurid justkui ei avaldaks piisavalt survet ja auto pidurdusteekond on üha pikem siis on ilmselt midagi valesti. 

Visuaalne kuluvus

Veel üks lihtne viis kontrollida oma pidureid on vaadata oma rehvi kodaraid ning uurida lähemalt piduriklotse. Seda viisi peaks üldiselt väga hästi aru saama kas klotsid on kulunud või mitte. Kui läbimõõdust on alles vähem kui ¼ on aeg pidurid korda teha. 

Vaadatud 1787 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
Küll viimane koht,kust tehnilist infot saada

on verisulis ajakirjanikult :)

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi