Suurte autode fännid tahavad oma masinad maksu eest naaberriikidesse “peita”

28.05.2023 22:15
Nelli Teataja
Kommentaarid
6
Foto:

Jutud peatsest automaksust on pannud kõikvõimalikud kavalpead ühiselt arutama selle üle, kuidas asja enda jaoks nii-öelda optimeerida. Erilises ärevuses on suurte 4x4 masinate omanikud.

Üks seltskond lubab oma jõuvankrid Lätti registreerida, teine koolkond vaatab lootusrikkalt põhjanaabrite suunas. Jama on selles, et nii põhjas kui lõunas lajatatakse samuti automaksuga.
Soomes saab autoomanik pihta nii soetamis- kui aastamaksuga. Seal on automaks Euroopa keskmisest pisut madalam bensiinimootoriga autodele ja pistikhübriididele, kuid kõrgem täiselektrilistele autodele.
Lätis on asi lootustandvam, sest seal ei ole auto soetusmaksu ning isiklikuks kasutuseks antud tööautode maksustamine on madalaim kõigist Euroopa riikidest.  Läti on ka ainus riik, mis maksustab seda hüve mootorimahu alusel ja see olevat suhteliselt madal. Enamik riike arvutab maksu suurust CO2 heitmest või sõiduki hinnast lähtuvalt.
Suurimad maksud ja ka maksukäärid on kateoorias, kus asuvad RAMid, Ford Raptorid ja muud suured kastidega neljaveolised masinad, kapoti all tuksumas V8 või vähemalt V6. Kui Soomes saab 50 000-eurosest masinast pärast makse 111 tuhat maksev, siis Lätis on sama number 61 tuhat.
Et kahtlane ettevõtmine kasulik oleks, peaks Eestis kehtima hakkav maks siiski elajalikult suur olema. Auto välismaale registreerimisele lisanduvad ju sõidukulud, ülevaatus välismaal ning ka sealse kindlustuse soetamine.

Vaadatud 887 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
EKRE annab tuld !

Autode asemele hobused ! Siis saab ka seksutada.

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi