FOTOD: triikraud või asjalik sõiduvahend? Dacia esitles üliodavat elektriautot
Dacia tutvustas oma uut kontseptsioonautot Hipster Concept, mille eesmärk on pakkuda elektrilist liikuvust võimalikult väikese hinnaga.
Tegemist on kompaktse, vaid kolme meetri pikkuse sõidukiga, kuhu mahub siiski neli täiskasvanut ja reguleeritava suurusega pagasiruum (70–500 liitrit).
Mitmed uudseks nimetatavad lahendused on suunatud kulude kokkuhoiule. Näiteks on traditsioonilise uksekäepideme asemel... rihm. Armatuurlaual polegi ekraane – multimeedia ja navigatsiooni rolli täidab juhi nutitelefon, mis toimib ka auto võtmena. Salongi saab kohandada Dacia enda YouClip-süsteemiga, mis võimaldab lisada näiteks topsihoidjaid või valgustust.
Auto on umbes 20% kergem kui Dacia seni kõige odavam elektriline mudel Spring. Ettevõtte väitel tähendab väiksem kaal vähem materjalikulu ja väiksemat energiatarvet nii tootmises kui ka igapäevases kasutuses. Dacia sõnul võiks see vähendada kogu elutsükli CO2 jalajälge poole võrra võrreldes tänaste elektriautodega.
Hipster Concept on loodud igapäevasteks lühikesteks sõitudeks – tootja hinnangul piisaks kahe laadimiskorrast nädalas. Päris ostukäru asi siiski polevat, sest tootja lubab sõidurõõmu pakkuda isegi maanteedel.
Dacia ei ole hinda avalikustanud, kuid arvestades, et Springi hind algab Euroopas umbes 20 000 eurost, võib eeldada, et Hipster Concept sihitakse märksa madalamasse hinnaklassi. Võimalik, et tegu võiks olla esimese alla 15 000 euro (või lausa alla 10 000?) makstava uue elektriautoga Euroopas.
See on ju konsept. Müügile tuleb mingi 12 tolliste plekkvelgedega rõvedus selle 10-15000 eest. Ja kuhu sa sellega Eestis üldse lähed, soojendust pole, ainult mingi arvutiventikas.
