Reklaamid on kurjast? 5 manipuleerivat reklaamitrikki, mida tasuks vältida

28.10.2018 11:10
CasinoShark
Kommentaarid
2
Foto:

Kes meist ei oleks kunagi kirunud, sest lemmiksaadet katkestab tüütu reklaamipaus? Võimalus reklaamipause vahele jätta ja vaadata saateid segamatult on populaarne olulisel põhjusel: paljud inimesed tunnevad, et reklaamid on lihtsalt nende jaoks kasutud.

On aga teine põhjus, miks reklaamimaailm on saanud külge musta maigu. Mõjutamaks tarbijaid ostlema on paljud reklaamiloojad kasutanud manipuleerivaid taktikaid, mille abil meelitada inimesi oma tooteid ostma isegi siis, kui ostuotsus poleks võib-olla tavaolukorras sündinud. Siin on viis sellist reklaamitrikki, mida tasuks tarbijatel edaspidi vältida.

1. Kiire, kiire, kiire
Reklaamiloojad teavad, et tarbijad kipuvad otsuste tegemist edasi lükkama. Selle vältimiseks luuakse kampaaniaid, kus on üks oluline tingimus: soodushind või kampaania ise kehtib ainult teatud piiratud aja ning kui selle aja jooksul ei tegutseta, jäädakse võimalusest ilma.
Paraku kipub see taktika ka hästi töötama, kuna keegi ei soovi ilma jääda heast pakkumisest. Samas tekitab see aga olukorra, kus tarbija võib pakkumisest ilmajäämise hirmus teha rutaka ostuotsuse, mida hiljem kahetseda. Veelgi enam, kiirustamise käigus võivad kahe silma vahele jääda olulised miinused, mis pikema uurimise käigus esile tuleksid. Sestap on mõistlik vältida kiirustavaid pakkumisi ning selle asemel teha enne ostuotsust korralikult uurimistööd.

2. Kas tasuta lõunad on tõesti olemas?
Nagu öeldakse, siis tasuta lõunaid ei ole olemas, kuid ometigi lähevad tarbijad ikka ja jälle „tasuta“ pakkumiste orki. Hasartmängukorraldajate infoportaal CasinoShark on täheldanud, et enamus õnnemänguportaale reklaamivad end nö tasuta boonustega, mille näol ei ole aga tegemist sugugi täiesti tasuta pakkumistega: tavaliselt tuleb siiski registreeruda või teha isegi sissemakse boonuse saamiseks. Isegi sissemakseta boonustele kehtivad omad reeglid, seega käib iga tasuta boonusega kaasas konksukoht.
Sõna „tasuta“ töötab tarbijate suhtes sama hästi nagu mesi karude meelitamiseks, kuid ükski tarbija ei tohiks lasta end pimestada sellest meelitavast sõnast. Kui midagi pakutakse tasuta, tasub kohe mõelda sellele, kus on konks ning mis on reklaamija tagamõte.

3. Liialt suur rõhk emotsioonidel
Paljud reklaamid üritavad tarbijas esile kutsuda emotsionaalset reaktsiooni: näidatakse lapsi, loomi või emotsionaalseid olukordi, mis võivad tarbijas tundeid ärgitada. Niiviisi võib aga tarbija teha eksklikult ostuotsuse emotsioonide alusel, mõtlemata ratsionaalselt sellele, millised on toote või teenuse plussid ja miinused. Ehkki pole üdini vale reklaamis rõhutada emotsioone, ei tohiks see olla ainus põhjus, miks avada rahakoti suu.

4. Liigne andmejaht ja jälgimine
Tänapäeval on esile kerkinud veel üks reklaamitrikk, mis on seotud eelkõige internetimaailmaga: andmete jälgimine. Paljud ettevõtted koguvad kasutajate andmeid, eriti just e-posti aadresseid, et saata reklaampakkumisi, mille abil meelitada tarbijat oma tooteid ostma. Sellele lisaks kasutatakse jälgimisküpsiseid, mis satuvad kasutaja seadmesse pärast lehe külastamist ning niiviisi võidakse edaspidi näidata kasutajale nö personaliseeritud reklaame, mis on seotud kasutaja poolt eelnevalt vaadatud toodete või teemadega.
Kuigi ühest küljest võib selline reklaamitaktika muuta tarbija elu lihtsamaks, on see ka üsna tüütu ja rikub kasutaja privaatsust. Kui pole soovi oma postkasti lasta ummistada reklaamkirjadel, on mõistlik jälgida, milliseid küpsiseid lubada ning olla oma e-posti aadressi jagamisega ettevaatlik.

5. Ilustavad reklaampildid
Pole mingi saladus, et reklaampilte on töödeldud erinevate programmidega selleks, et neid võimalikult palju ilustada. Reklaamiloojad teavad, et inimesed ammutavad 90% informatsioonist visuaalsel teel ja seetõttu panustatakse ka suuresti reklaampiltide loomisesse.
Samas ei tohiks aga kaotada valvsust ning tuleks meeles pidada, et alati ei saa usaldada kõike, mida näed pildilt. Veendumaks, et reklaamitud toode näeb tõesti välja selline nagu soovitud, on mõistlik tootega tutvuda vahetult. Oma silm on siiski kuningas.
Reklaamid ei ole sugugi kurjast ning hea reklaam võib aidata tarbijal teha paremaid otsuseid, kuid vältimaks ebameeldivuste otsa sattumist tasuks olla hoolikas ning vältida kirjeldatud viite manipuleerivat trikki.

Vaadatud 1793 korda

Ole esimene, kes kommenteerib...
vertuhhail

on veel vanast ajast vanglast varastatud kraami

Jäta kommentaar
Korda turvakoodi